9.4.2011

Hääsuunnittelua

Heti alkuun haluan kertoa, että jostian syystä en pysty kommentoimaan täällä missään, en omaan blogiin tai mihinkään muuhun bloggeirn blogeihin. Harmittaa! :( En tiedä msitä johtuu, mutta tätä on ollut jo aika kauan, joten elkää loukkaantuko jos en saa vastattua teidän kommentteihin.


Sitten asiaan. Me saatiin ukkelille ostettua Turo Tailorin mustan liivin. Mieheke ei halua pukea pukutakkia, ja tykkään itekin ajatuksesta enemmän, että miehekkeelä olisi kauluspaita ja sitten siinä liivi, ja kravaatti. Vielä ei olla varmoja kauluspaidan ja krakan väreistä, mutta uskon että ne tulee olemaan mun pukuun sopivia, eli ehkä valkoista ja punaista.

Mä olen varannut meille häämatkan, eli Roomaan mennään syyskuussa ja ollaan 5 yötä leirintäalueella, ah kuinka romanttista :D Mutta uskon että meidän honey moon suoritetaan varmaan ihan heti häiden jälkeen koto suomessa, voi sitten ihmetellä nähtävyyksiä vieraassa maassa ;) Kerron matkasta lisää sitten erikseen.

Budjetti alkaa olla aika selkeä, eli nyt on sellanen summa kuin 1254 €. Tästä on jo yli puolet kuluista hoidettu, eli sormukset, asut, kutsu härpäkkeet jne. Häämatka ei sisälly tohon summaan. Budjetistakin kerron lisää erikseen.

Kutsu hommelit meinaa vähän stressata. Eli meidän eka kutsuttavien määrä oli 9+ me kaksi. Nyt se onkin sitten 12+ me kaksi. Eli ei saada pidettyä tätä kasassa!
Kutsuttavat on meidän molempien perheet, ne läheisiimmät. Eli sisarukset ja niiden hellut, vanhemmat ja sitten miehekkeen puolelta on yksi tätäi, mutta se on oikeasti tärkeä täti.
Olen ennenkin sanonut että mulla on miljoona suku verrattuna miehekkeen sukuun. Eli nytkin kutsuttavia miehen puolelta on 4 kpl, kun mun puolelta on äiti, isä, sisko + ukko, veli + ukko, mummu, sit iskän hellu. Mummulla on vielä ukko, mutta mä en tykkää ihmisestä yhtään ja inhoan sitä, ne on muuten vaan naimisissa jne, ei rakkautta ja muuten. Mutta sitten se on taas niin dramaattista ja kun en kutsu esim. mun kummitätejä, jotka kyllä on ollut mun elämässä mukana jne, mutta kun ei ole varaa!!

Äitikin on heti säätämässä että että pitää kutsua mun eno, jotta se voisi kyyditä mummun sitten meidän juhlaan. Voi jeesus, eiköhän nyt vaikka joku mun systereistä voi sen hakea, kun se ruoka maksaa meille kuitenkin yli 30 e!! MYRRRR!

Mie olen odottanut kauheana että saan soitella maistraattiin että tekee sen avioliiton esteiden tutkinnan ja saatas varattua maistraatti. Ensi viikolla sitten voikin turvallisin mielin olla sinne yhteydessä. ALLE 4 KUUKAUTTA MEIDÄN HÄIHIN!! :D
Laitetaan nyt sen kunniaksi tähän tää:



Lisäksi mulla hermostuttaa että joudunko hankkimaan uuden puvun, koska toi mun puku on mulle vielä pieni, sen saisi helposti muokattua sen yläosan niin, että sopii. Mutta kun sitä pitäisi myös lyhentää helmasta, kun olen niin pätkä, 158 cm :D Ja en varmaasti käytä korkkareita, en osaa kävellä sellasilla enkä ala opetella. Nyt mulla on menossa eräs dieetti, joka kestää vajaa kaksi viikkoa, sitten jatkan kuntoillen ja terveellisesti syöden. Tällä dieetillä pitäisi pudota paino 6-8 kg, ja tällä hetkellä 4 päivää menneenä, mun paino on tippunu jo 2 kg. Tietenki s eon nestettä, ja suoli on hyvin tyhjä, kun ruokaa ei tule syötyä paljoakaan. Kovin kevyt olo on :D

Koulu vie kovasti mun aikaa, loppu suoralla mennään sitä, mutta kuitenkin. Pelottaa ja jännittää, valmistunko ammattiin, ja mitä sen jälkeen tapahtuu.

Kaiken lisäksi mulla loppui työt. Eli opintotuella mennään, ja kaikkien pakollisten maksujen jälkeen mulle jää 113 € käteen. Mies on siviilipalveluksessa, eikä saa vielä kauhean kummosia rahoja. Ja säästää pitäisi niin häitä kuin matkaakin varten. Mutta sen verran voin paljastaa, että tällä hetkellä meidän häätilillä on sellainen summa, joka kattaa loput hääkustannukset. :)
Eli nyt sitten säästellään häämatkaa varten.
Mä suosiolla laitan tuosta jäljelle jäävästä rahastani suoraan häätilille, koska mulla on paha tapa saada kuluttaa kaikki jäljellä jäävä raha johonkin, vaikka se menisi ihan hyödylliseen, nii aina harmittaa. Mieheke saa sitten elättää meitä tyytyväisenä :) Ja siis tää on meille toimiva järjestely, tällä on menty vuosia ja mie olen laittanut häihin ja matkaan ison osan omista palkoistani, joten me ollaan ihan tasoissa.

Mie kirjottelen vielä tarkemmin eri osasista, mm. häämatkasta ja budjetista tarkemmin.
Nyt koitan suunnitella meille kivoja kutsuja. hitto kun en meinaa mihikään olla tyytyväinen, ja kun haluttaisi jotain erikoista, meidän näköistä! :D

Erittäin kauniita kevät päiviä kaikille!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti